Event

Programmering och maker i förskolan

Det pratas mycket om programmering, så hur kan du applicera detta i er verksamhet? Under tre timmar kommer du att få utforska materialet Strawbees, bekanta dig med Beebots och testa MakeyMakey.

19 april, Lin Educations, Rökerigatan 20, Stockholm Priset är 595 kr per deltagare (ex. moms).

Test

Meld deg på

Quality Hotel Globe, Stockholm

En dag fylld av kreativitet!

Det pratas mycket om programmering, så hur kan du applicera detta i er verksamhet? Under tre timmar kommer du att få utforska materialet Strawbees, bekanta dig med Beebots och testa MakeyMakey.

Mer information kommer inom kort.

Agenda:

fra 12:00: Lunsj og skravling
Her kan du huke tak i en person du har hørt mye om, men aldri møtt. Har du noen digitaliseringstanker du gjerne skulle delt med noen? Sett i gang!

13:00: Fra en forsker: Tastatur før blyant
For at skolen skal holde tritt med forandringene som omgir oss i dagens samfunn, og gi elevene forutsetningene til å lykkes i fremtiden, er det nødvendig å utfordre innarbeidede tradisjoner. I tillegg til en ny bedriftskultur innebærer digitalisering også at du må revidere faglig innhold for å sikre at skolen gir barn og unge en moderne utdanning. Hvordan driver du forandringsledelse i skolen, knyttet til digitalisering og bærekraftig utvikling?

14:00: Skravle litt med sidemannen, hent deg en kaffe, gå på toalettet.

14:15: På elevenes premisser Reportasje fra grunnskolen, der en gruppe elever viser oss hva slags skole de ønsker seg.

Elevorganisasjonen: Hvordan bør teknologi utvikle skolen?Live Tronstad og Molly Prestholdt Gibson gir oss verdifull input fra de som skal lære gjennom ny teknologi, nemlig elevene. I dette innlegget deler de ønsker og tanker vi kan ta med oss inn i arbeidet med digitalisering i skolen.

Hva med lærerne? Vi ønsker også å løfte frem hva lærere mener utviklingen bør føre med seg og hvilke hensyn som må tas underveis. Vi inviterer lærere fra fremgangsrike skoler til å komme med sine synspunkter.

Digital skole - For enhver pris? Hvorfor er samspillet mellom verktøy, innhold og pedagogikk viktig, og hva skjer når pedagogikken uteblir? Åsa Sundelin har jobbet med skoleutvikling med fokus på digitale ressurser siden 2001, og hjelper i dag kommuner og skoler over hele Sverige med å utforme og implementere digitale visjoner, strategier og handlingsplaner. Åsa er prosessleder i Lin Education.

15:45: Skravle litt med sidemannen, hent deg en kaffe, gå på toalettet.

16:00: Hvor trykker skoen? Vi har hørt perspektivene, vi vet hvor vi står. Nå skal vi videre. Digitaliseringsprosesser kan fremstå som fragmenterte, og mange kan trenge litt hjelp til å løfte blikket. Maria Abrahamsson har et unikt perspektiv på helheten rundt digitaliseringsprosesser og vil hjelpe oss å samle trådene. Maria jobber som sjef for prosesslederne i Lin Education.

17:30: Vi diskuterer! Hva har vi lært i løpet av dagen? For de som fortsatt er kaffetørste og diskusjonslystne har vi heldigvis enda en time til rådighet før vi må forlate lokalet.

Har du funderingar?